ZpětÚvodO společnosti Rozhovor naší společnosti v Jihlavských listech.

Rozhovor naší společnosti v Jihlavských listech.

O představení společnosti Realitas Partner s.r.o. jsme požádali její majitelku Martu Nagyovou:

Představte prosím společnost Realitas Partner. Jaká je její hlavní činnost?

Jsme certifikovaná realitní společnost zabývající službami v oblasti realit, financí a stavebnictví. Naše společnost se stala  mimo jiné členem „České komory realitních kanceláří“ a přijala přísná a na evropských standardech postavená pravidla a podmínky pro profesionální poskytování realitních služeb na našem trhu.

V čem vidíte plus vaší firmy?

Plusem naší společnosti je nejen to, že jsme skuteční profesionálové ve svém oboru a klienti mají u nás jistotu hladkého průběhu celé obchodní transakce, ale i náš jednoznačně pozitivní, empatický a individuální přístup ke klientovi, protože právě péče o klienta je pro nás prioritou.

Mnoho lidí v tuto chvíli řeší otázku prodeje či koupě nemovitosti. Postup typu "Dám to více realitkám, ať se o to poperou" se někomu zpočátku může zdát jako nejlepší možné řešení. Jak je to opravdu?

Máte pravdu, že se to může někomu zdát to nejlepší, ale opak je pravdou. Čím více realitních kanceláří má tutéž zakázku, tím hůře pro ni a tím i samozřejmě pro majitele. Tato zakázka je zpracována od jednotlivých makléřů pokaždé jinak, někde hůře jinde lépe, většinou nesouhlasí údaje o nemovitosti a jsou zde velké rozdíly v cenách, což je podle mých zkušeností špatně. Potencionální kupec má v hlavě zmatek a dělá to na něj nedobrý dojem. Hledá něco, co ho zaujme a nemá to v nabídce úplně každá realitní kancelář.  A to nemluvím o soutěživosti makléřů, kteří se předhání kdo z nich nemovitost rychleji prodá tím, že snižují cenu. Pro majitele je to pakn nesporně finanční ztráta. Je určitě lepší pro majitele věnovat výběru realitní kanceláře  větší pozornost a vybrat tu, která bude se zakázkou umět pracovat a prodat nemovitost za optimální a co nejvyšší možnou cenu.

Proč je lepší se při prodeji i nákupu nemovitosti obrátit na realitní kancelář?

Jelikož majitelé prodávající své nemovitosti většinou 1x za život a nemají s prodejem či nákupem žádné nebo velmi malé zkušenosti, je určitě správné obrátit se na odborníky. Majitel, který si chce nemovitost prodávat sám, většinou na obchodu prodělá. Pochybení, kterých se majitelé dopouštějí při prodeji se stále opakují. Mají buď příliš vysokou nebo naopak nízkou cenu nemovitosti, neznají právní povinnosti vyplývající z prodeje, nepřipraví nemovitost na prodej, nevhodně zvolí inzerci, nemají zkušenosti při vyjednávání, mají špatnou kupní smlouvu, nemají dostatečně zajištěnou platbu, apod. V nejhorším případě mohou přijít jak o nemovitost, tak i o peníze. I takové případy se stávají.

Podle jakých kritérií bychom se měli řídit při jejím výběru?

O firmě vypovídá její zázemí, což jsou kanceláře, webové stránky, způsob propagace, vzdělání a jednání jejich makléřů.  Dalším měřítkem jsou služby, které poskytuje a jejich profesionalita. Pro výběr realitní kanceláře jsou hlavně důležité reference od známých. Referenční marketing si úspěšně budujeme a stavíme na něm.

Nač si dávat pozor při hledání nového domova?

Těch aspektů je mnoho, ale nejdůležitější je zjistit si územní plán příslušné lokality, aby nás později nepřekvapila nechtěná výstavba například rychlostní silnice, zda nemovitosti nehrozí exekuce a důležité je také nechat si prohlédnout kupovanou nemovitost odborníkem z oboru stavebnictví, pokud nás čeká rekonstrukce.

Mám nějakým způsobem upravit byt či dům před prodejem?

To je jeden z bodů našeho marketingového plánu každé zakázky. Vyklizení nepotřebných věcí, vymalování domu, posečení zahrady, natření plotu apod. nesporně přispěje k rychlejšímu prodeji, ale hlavně k vyšší ceně.

Do portfolia vaší firmy spadá také nabídka výstavby nízkoenergetických dřevostaveb na klíč. Jaké je plus takového rodinného domu?

 Plusem nízkoenergetického domu je nízká spotřeba energie na vytápění, která je oproti běžným novostavbám, splňujícím české stavebně-energetické předpisy, poloviční nebo i menší. V porovnání se staršími stavbami lze u nízkoenergetických domů dosáhnout úspor na vytápění 75% i více. Podmnožinou nízkoenergetických domů jsou pasivní domy, které spotřebují až šestkrát méně energie než dnešní novostavby. Úspora energie na vytápění není a neměla by být jediným kritériem pro stavbu nízkoenergetického domu. Rozhodnutí pro stavbu tohoto druhu je rozhodnutím pro budoucnost. Spojuje v sobě komfort bydlení, energetickou, a tedy i finanční úsporu, ekologické hledisko a správnou volbu stavebních materiálů. Ať vytápíte nízkoenergetický dům čímkoliv, vždy ušetříte. Je to logicky dáno menšími tepelnými ztrátami obvodovými konstrukcemi domů a výplněmi otvorů, ale i výrazně menšími ztrátami větráním.

Nabízíte pomoc lidem, kterým hrozí zabavení nemovitosti v exekuci. Jakou formou?

Tíživá finanční situace může postihnout kohokoliv z nás, aniž bychom na to byli připraveni. Exekuce na nemovitosti je největším nebezpečím všech zadlužených osob. Při řešení exekucí na nemovitostech si makléř pozorně projde všechny podklady. Začne rozplétat dluhy co nejdříve, aby se nemovitost vyhnula nucené veřejné dražbě a prodání hluboko pod cenou. Úzce spolupracujeme s exekutory, právníky, bankami a hrozící nebezpečí pomůžeme odvrátit. Je také velmi důležité, aby klient přišel včas a nenechal vše dojít příliš daleko.

O realitních makléřích panuje mezi lidmi představa, že nejdůležitější pro ně je uzavřít  obchod za každou cenu a získat provizi...

 Máte pravdu, že mnozí neprofesionální makléři se dívají na klienta výší své provize a chtějí uzavřít obchod za každou cenu i na úkor prodávajícího. V naší firmě školím své makléře v duchu morálních a etických zásad, které musí ctít a dodržovat, jinak se s nimi rozloučím.

Co musí podle vás realitní makléř umět, aby uspěl ve své profesi? Jaké vlastnosti by měl mít?

U nás každý makléř prochází mým pečlivým výběrem. V prvé řadě by měl mít obchodní talent, být empatický,  mít rád lidi, umět vyjednávat, být bezúhonný, svědomitý , pracovitý, vytrvalý, flexibilní,  umět si organizovat čas a neustále se  vzdělávat. Profesionál musí sledovat také politickou situaci a odhadovat vývoj trhu. Myslím si, že každý člověk, který chce být úspěšný ve své profesi, by měl dělat svou práci s láskou a měl by umět překonávat překážky.

Co považujete za největší úspěch Realitas Partner?

Určitě to, že jsme našli tu správnou cestu ke klientům, což nám dali najevo tím, že jsme se stali krátce po založení naší společnosti firmou roku 2010 v kategorii obchod.

Můžete přiblížit, jak se v současné době vyvíjejí ceny domů a bytů na Vysočině?

Realitní trh je závislý mimo jiné také na zaměstnanosti v jednotlivých krajích.  Kraj Vysočina na tom není zrovna nejlépe a o tom svědčí klesající ceny nemovitostí. Největší propad jsem zaznamenala u komerčních nemovitostí a pak následují panelové byty. Naopak u stavebních pozemků ceny stále mírně rostou, hlavně u těch, které jsou blízko Jihlavy.

Na závěr prozraďte, jaké máte plány do budoucna?

Plány do budoucna určitě mám a nejsou malé, ale neprozradím je.